Hastalarımızın isteklerini anlamak için yan profilden simülasyon çalışması yapıyoruz. Sİmilasyon çalışması hastaların ve cerrahın ameliyatın hedeflerini daha iyi anlamasına yardımcı olur. Kıvrımlı veya düz burun, kalkık veya daha kalkık burun ucu ile ilgili çalışmalar yapıyoruz ve bunlar üzerinde konuşuyoruz. Burun sadece bir fotoğraf görüntüsünden fazlasıdır ve yaşayan bir organdır. Bu sebeple fotoğraf çalışması ameliyat sonrası sonucun bir garantisi değil, hastanın beklentilerini konuşmak için aracı bir yöntemdir.Simülasyon çalışması ile hastanın istekleri doğrultusunda en iyi sonucu hedefliyoruz.

16 yaşındaki kızların ve 17 yaşındaki erkeklerin çoğu, burun estetiği için fiziksel olarak yeterince uygundur. Ancak burun estetiğinin zamanlanmasında hastanın duygusal olgunluğu da rol oynar. Yaşlı hastalar için üst yaş sınırı yoktur. Sağlığı iyi olan yaşlı bir yetişkin bu işlemi yaptırabilir. Rinoplasti için ideal yaş aralığı, yüzünüzdeki derinin elastik olduğu ve daha düşük komplikasyon oranıyla cerrahi işlemlere uyum sağlayabildiği 20 – 40 yaş arasıdır.

Rinoplasti işlemi genel anestezi altında yapılır ve ameliyat sırasında herhangi bir ağrı hissedilmesi. Ameliyattan sonra birkaç gün hafif kanama ve mukus drenajı sık görülür.Ağrı kesici ilaçlardan sonra daha iyi olan hafif-orta düzeyde ağrı olması normaldir. 3 günden sonra tüm ağrılar genellikle geçer ve ağrı kesici  ilaç almaya ihtiyaç kalmaz.

Genellikle ameliyat ortalama üç saat sürer ancak bu süre hastadan hastaya değişiklik gösterebilir. Bazı vakalar iki saat sürebilir, bazıları beş saate kadar uzayabilir. Hedeflenen burun şekline ulaştığımızda ameliyat biter.

Rinoplasti için her zaman açık tekniği tercih ediyorum. Açık ameliyatlarda iki burun deliği arasında kolumella üzerinden bir kesi yapılır. Bu teknikle tüm burun anatomisini en iyi şekilde değerlendiriyorum ve hastanın ihtiyacı olan tüm rekonstrüksiyon manevralarını gerçekleştirebiliyorum. Kesi yapılan bölgede oluşan yaranın iyileşmesi 12 ayda tam olarak tamamlanıyor. Bu bölge kişiden kişiye değişebilir ancak iz genellikle çıplak gözle görülmez. Ancak yara iyileşmesi zayıf olan nadir hastalarda çıplak gözle görülebilir.

Burun estetiği sonrası morluk ve şişlik olması normaldir. Hem cerrahi teknik hem de hasta ile ilgili çeşitli faktörlere bağlıdırlar. Yedinci günden sonra alçı çıkarılır. Bu sırada burun hastaya “şiş” görünecektir. İkinci haftadan sonra şişlik inmeye başlayacaktır. Genellikle 4 aya kadar şişliğin büyük kısmı dağılır, ancak şişliğin tamamının çözülmesi ve nihai sonucun elde edilmesi tam bir yıl (veya bazı durumlarda daha uzun) sürebilir.

Bu süre kişiye göre değişir ve genellikle 10-15 gün içinde normal hayatınıza dönebilirsiniz.